Jobbig dag....

Idag har det varit en riktigt jobbig dag, den jobbigaste på riktigt länge..Igår så mådde jag så psykiskt dåligt så att jag ringde min kära mor och förklarade hur jag kände och så.
Vi fick ett möte in idag till min psykolog kl 15.00 .. satt och pratade om allting och sådana saker, fram tills klockan var 16.20 ungefär kanske..Sen vidare till vänerviken eller vad det nu heter..en sluten psykiatrivård eller nått sådant..

Känslan att komma utanför den ingången var obehaglig, kände något i hela kroppen. Det gav mig dåliga vibbar, det var lås till alla dörrar, gick upp för trappan in ett rum där det fanns 6 stolar..utsikten, ja den var inte mycket bättre - det var en kyrkogård. Dem ville såklart lägga in mig akut, men jag total vägrade. Jag sa rakt ut "Aldrig att jag kommer lägga in mig, tror ni att ni kan få mig att må bättre här? ALDRIG, utsikt till kyrkogård, låsta dörrar etc. Aldrig." Dem sa bara att dem skulle ut och diskutera och kolla vad dem fick fram, men jag fortsatte total vägrade. När dem gick ut, kände jag sådan frustiation och klumpar i magen så jag sprang ut från dörren, visste inte vägen ut..jessica min syster som tur var va med, hon stoppade mig..jag var tvungen att stanna ett litet tag iallafall men kändes som timmar....Iallafall sen kom dem in, dem kom fram till att dem kan INTE tvinga mig, utan det är jag som väljer. Jag mena, det är jag som skulle få bo där inte någon annan. Min vilja, min lust och allt sådant..Jag kan inte lägga in mig någonstans där jag mår sämre?! Jag grät o grät hela tiden, fick panik..men iallafall så tänkte jag att om folk nu vill att jag skall må bättre och framförallt jag själv så skall ingen jävel få lägga in mig..det är en sak som är säker..

Sen åkte vi in till stan jag och Jessica, mamma blev ju såklart besviken eftersom hon är så fruktansvärt orolig över mig. Vi tog en milkshake på max, skit god :) .. sen åkte vi hem, grillade och åt god mat..var dock inte så hungrig men det smakade. Sen dirket gick vi och köpte min efterlängtade mini motor :D skit kul är det att köra den. Träffade även min älskade vän Erica då vart jag verkligen glad :) .. Och nu sitter jag här ute på altanen, skall med min syster till skolan imorgon :)



En sak tänkte jag göra klart för er, jag tänkte skriva här på min blogg om mitt liv..Jag valde min väg att inte lägga in mig och det är pga för att jag vet att jag kan fixa detta själv. Jag kör mina egna rutiner, börjar mitt nya liv, jag klarar detta själv med hjälp utav mina psykologer, kuratorer och läkare. Då fixar sig allt. Men om ni klagar så ingen idé att läsa, detta är min blogg jag skriver det jag vill. Jag tänkte att detta är ett sätt att bearbeta den sorg jag bär!


Här är mini motorn jag köpte idag, riktigt rolig leksak! (;



Kommentarer
Postat av: Beatrice ♥

Du kommer klara det här! ♥

2010-07-06 @ 19:36:52
URL: http://bissy.blogg.se/

Skriv här :)

Vad heter du?
Besök mig igen :)

Hotmail? (bara jag som ser)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0