Jag var inte rädd för att dö, jag var rädd för att leva

Jag har alltid varit en svag person. Eller ska man kalla mig svag? Jag står fortfarande på benen, efter allting jag varit med om. Men att jag stannade gjorde mig väl svag? Varje dag när jag vaknade hoppades jag att det skulle bli en bra dag.
Han kanske var på bra humör, jag hoppades alltid på det. Jag fick höra att jag var efterbliven varje dag. Jag är en hora för att jag har haft pojkvänner innan honom. Vem vill ha mig, så äcklig som jag är? Han kunde titta på mig med en så äcklad blick och samtidigt spotta mig i ansiktet. När jag grät kändes det som om han bara log eller inte kände någonting alls.
Jag har aldrig sett mig själv som en misshandlad tjej. Han har ju bara slagit mig några gånger.. eller har han ens slagit? Han har slitit och dragit i mig..en gång fick jag en smäll på munnen.
Jag har haft stora blåmärken på mina armar. Han har hållt för min näsa och mun och tryckt ner mig på golvet "dö jävla hora dö", "hoppas du skär sönder dina armar" , "hoppas du dör i en bilolycka"..

Ibland önskade jag att jag verkligen dog där på golvet på riktigt eller att jag gjorde som han önskade. . Han kallade mig ful, fet och äcklig hela tiden. Hora, fetto, äckel blev som mitt andra namn... Om någon ropade hora,fetto eller äckel på stan, stannade jag nästan till och kolla vad personen ville, man blev ju så van menade jag...
Jag fick inte neka till sex, då blev han bara värre. Men när vi hade sex sa han bara hur tråkig jag var, fast ibland kunde han säga det dära finaste orden man kunde tänka sig..
Han "porrsurfade" nästan varje dag, alltså gick in och kolla det snyggaste "porr"stjärnorna när jag satt bredvid. Det var ofta unga tjejer/flickor han tittade på. Jag kännde mig äcklad men vågade inte säga någonting, jag sa någongång att han fick kolla hur mycket han ville när inte jag fanns i närheten, men det hjälpte inte... Jag försökte att göra allt rätt så att han inte skulle bli arg, jag smög nästan på tå. Men vad jag än gjorde så var det någonting som jag gjort fel, varje dag.
Disken var dåligt diskad, tvätten var dåligt tvättad, jag kunde ingenting jag var efterbliven, psykad, fet och en dålig tjej.
Vem vill ha en tjej som inte kan göra någonting hemma? Han påpekade ofta hur dum jag var. Han skrattade ofta när jag sa någonting och tittade på mig med en äcklad blick. Jag var så glad dom dagarna han sa någonting snällt eller var på bra humör.

Hur känns det att bli älskad? Hur känns det när någon säger hur fin man är? Jag vet inte..jag vet inte hur det ska vara längre. Jag var så van vid det här. Jag kunde inte bryta mig fri, det gick inte. Jag hade ingenting annat än honom. Jag kunde inte vara ensam. Jag klarade mig inte ensam. Ingen annan ville ha mig. Alla dom här tankarna fick mig att stanna. Jag vågade inte gå. Jag var inte rädd för att dö , jag var rädd för att leva.
Jag var ful, fet och äcklig, kunde ingenting. Ingen fick veta vad som hände, jag vill inte att någon skulle veta. Då skulle ju allt rasa. Alla trodde ju att han var snäll emot mig. Min bästa vän & min syster var dem enda som fått höra vissa saker han gjort, men dem ville inte höra längre. Dem var trötta på att höra vad han gjorde, jag stannade ju kvar. Dem ville inte höra mer så jag sa bara att allting var bra hela tiden tillslut. Jag kunde inte gråta längre, det fanns inga tårar kvar. Jag kände mig så liten och värdelös. Jag ville bara krypa upp i mammas famn och höra att allt kommer att bli bra som när man var liten. Men jag är inte liten längre, det är mitt eget fel det som hände för jag stannade kvar. Jag kunde aldrig avslöja vad som hände då vi var ensamma.
Jag är bara trasig...

Att bli förnedrad på ett sätt så som att kasta ner mina nytvättade kläder på golvet, trampa på dom, spotta på dom, spotta mig i ansiktet, hälla öl på hela mig, dra mig i håret, dra i hela mig, slänga ut mina kläder i trappuppgången, berätta hur ful och fet jag var, att jag skulle banta och komma tillbaka när jag var snygg, att hans föredetta ligg knulla han mer än vad jag gjorde, att få höra "hoppas du skär sönder dig" du är psykiskt sjuk, (när jag mådde redan psykiskt dåligt och åt medicin för de), att bli bränd i ansiktet med cigg, att bli så manipulerad att man tar avstånd från sin familj, att man fick höra att man inte fick gå hem till sin pappa själv, att man fick höra varje gång man gick utanför dörren att man skulle vara otrogen, att alla hatade mig etcetc..vet ni hur det känns?
- för det vet jag..


Jag hatar mig själv för att jag var så svag att jag stannade kvar hela tiden, och lät han få förstöra mig. Jag hatar mig själv för det och kommer aldrig förlåta mig själv...



En sann historia ifrån mig...

Kommentarer
Postat av: bästis

Du har gått igenom så mycket och ingen mer kille ska få misshandla dig fysiskt & psykiskt mer ska jag se till. Gumman att du äns har klarat av att stanna på denna jord är as starkt av dig!!! Fattar inte hur en sådan idiot kan gå på världens finaste & mest underbaraste tjej, jag fattar inte det!!! Ingenting skall få förstöra dig igen, ingen!!! Älskar dig mest av allt & alla!

2010-04-05 @ 16:19:07
URL: http://sexmissbrukarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad starkt av dig att orka skriva det såhär öppet. Du är inte något uav de han har sagt till dig. Du är världens sötaste, precis lika söt som du var närdu var liten, om inte sötare ! Du förtjänar en riktig man Sofia, ingen liten osäker kille som måste trycka ner andra i försök till att bli en man.

Hoppas han läser och skäms ögonen ur sig. Han kommer aldrig få någon igen, jag vet vem de är. och jag lovar dig att han kommer ångra sig så jävla hårt. Han är ful och äcklig. INTE DU!!!

2010-04-05 @ 16:22:33
URL: http://gilis.blogg.se/
Postat av: En broder

Du har tagit det största steget, och det är "ifrån"!Nu är det en ny tid och nya tag. En ljus framtid som bara kan göra dig starkare. Det som har varit tar man med sig i framtiden och använder det som något positivt. Man lär sig av sina misstag säger man, men även efter andras misstag.

Lev väl och glöm inte att du ALDRIG kommer att vara ensam så länge jag är i livet.

Keep up the good work, älskade syster!

Jag älskar dig!

2010-04-05 @ 19:00:57
Postat av: Anna

Det fanns förmodligen en anledning till att du inte drog på en gång. Jag känner honom inte, men det låter som en sjuk och manipulativ människa. Allra först är dom romantiska, underbara och allt är nästan för bra för att vara sant! Små elaka kommentarer kommer till en början, och det är så lätt att vänja sig! Man märker inte när det har gått för långt! En dag står man plötsligt där och försvarar all skit han har gjort mot en utan att man egentligen vet om det. Stämmer det? -Det är den klassiska skitstöveln du har råkat ut för, Sofia. Ta med dig lärdomen om en sådan så slipper du dom i framtiden! Du är underbar <3

2010-04-05 @ 19:39:24
Postat av: Emma.N

Hej gumman!

Hemskt att läsa det du skrivit, allt du har vart med om gör ont inom mig att läsa när jag tänker tillbaka på alla de gånger du berätta för mig hur hemsk han var. Jag hade velat göra mer för dig än jag gjorde då för jag tycer otroligt mycket om dig tjejen! Saken är den att jag aldrig visste vad jag kunde göra, ord räckte liksom inte till. Att jag sen vart "försvunnen" (inte hört av mig på väldigt länge) är för att jag sj inte mått något vidare och vill liksom inte tynga ner dig gumman med det. Men jag hoppas att du vet att jag alltid finns här för dig tjejen om det är något <3 Så otroligtlättad att du kom ifrån honom, du är stark tjejen för du klarade dig ifrån det och jag vet många som aldrig hade klarat det!

Många kramar på vackra underbara Sofia frånemma

2010-04-05 @ 19:44:59
Postat av: Anna

Förlåt, inte klassisk skitstövel. Nåt värre, typ avskum eller gravt störd idiotjävel. Ellet nåt värre....

2010-04-05 @ 20:03:18
Postat av: Erica

Gumman! Fyfan jag blir så arg på honom, skulle vilja döda han! Du är inte någonting av det som harn har sagt. Jävla svin är han, jag hoppas att du aldrig kommer att träffa honom igen. Och om du gör det, ringer du bara mig, jag finns för dig, har alltid gjort och kommer alltid att göra det också!!!!



Älskar dig för den du är!! <3

2010-04-05 @ 20:11:28
Postat av: en vän

starkt av dig att skriva såhär. Du är en stark och söt tjej, och inte många hade vågat gå ifrån en sådan sak. Men du fixa det och du gjorde de bra. En fantastisk människa är vad du är! glöm aldrig det.



Killen du skriver om borde skämmas, han är inte ens en man, en ynklig sak. Han borde skämmas och insee vad har har gjort för fel. En feg människa som inte mår bra.



Åter igen till dig, sofia ivarsson, din glada lilla prick. Låt detta inte trycka ner dig. Du är en stark tjej och ditt leende vill man aldrig sluta se. you go girl. Starka tjej! <3

2010-04-05 @ 22:03:00
Postat av: sabine

alltså att läsa detta gör mig förbanad . Att man som din vän inte såg att detta på gick gör mig frukrtan svart arg skulle bara vilja smälla till han för att trycka ner någon som redan ligger ner är fekt riktit fekt synd att du belv utsatt för detta. Jag börja nästan grått för att ag belv så arg. Hoppas att han aldrig fåt gör något sånt här igen. Du är en bra persson det hoppas jag att du vet du betyder mycket för alla<3 du ska veta att alla dina vänner finns här för dig. Du kan alltid komma till mig om du vill prata kommer alltid stötta dig. Men jag tycker du är moddig som vågara skriva allt detta så folk kan lära sig av detta och ta till sig. Älskar dig gumman<3

2010-04-06 @ 00:38:36
Postat av: Anonym

Men du tänk aldrig på att ta ditt liv för då tror han att han har lyckats med allt. För det är ju därför som han trycker ner dig stå upp för dig och vissa att du inte får bi behandla så här<3 och dinna vänenr finns där:D

2010-04-06 @ 00:40:41
Postat av: Jessica Ivarsson

Jag är så himla stolt över dig. Jag visste i princip allting som du har skrivit, jag vet inte hur många gånger jag och skyddat dig, slagit honom, skrikit på honom, enbart för att han har rört dig eller sagt något till dig. Jag minns en gång när vi alla tre sov hemma hos mamma, så kommer du in till mig på morgonen och lägger dig i min säng och säger "Ali kallar mig hora och att jag är ful och fet". Då rök jag upp i eld och lågor, springer ut till köket och säger "VAD I HELVETE SYSSLAR DU MED ALI? ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET? DU SÄGER INTE ETT SKIT TILL SOFIA, FÖRSTÅR DU DET?" något liknande, och det enda han kunde komma med var "Men vadå? Jag har inte gjort något? Hon gjorde så att jag blev sur och då får jag svära..." eller något liknande. Har varit med om många ggr då han varit ett svin emot dig, jag vägrade ett tag låta dig sova där själv, eller vara med honom överhuvudtaget själv. Men du blev så himla manipulerad att du till och med tog avstånd från mig, din familj, vänner... Jag är så otroligt lättad och glad att du tagit detta stora steg. Vet ingen starkare människa än dig. Du är världens bästa syster och världens underbaraste människa. Jag älskar dig mest av allt, puss och kram på dig hjärtat. Du vet vart du har mig!

2010-04-06 @ 18:24:28
Postat av: Anonym

Herregud! Tycker du är stark ändå Sofia. Och är glad för att förhållandet tog slut. Ingen tjej ska bli behandlad så, vi ska bli behandlade med respekt. Och den killen som gjorde så mot dig, hoppas att han själv blir så jävla sårad någon gång. Tycker också det var bra skrivet och det var starkt av dig att skriva det i bloggen. PUSS <3

2010-04-06 @ 18:40:55
Postat av: Teddybjörnen fredriksson

Jag måste säga som i tidigare inlägg att man blir förbannan, rasande, arg, grinig och bitter. Men vad hjälper det, skadan är redan gjord. Svårt att tänka sig in i din situation men du gjorde helt klart rätt i att lämna honom. Vem vet hur det hade kunnat slutat. Men du har helt klart funnit styrkan och du visar det genom att dela med dig utav din erfarenhet, folk tar lärdom utav en sån som du. Du är stark sofia, sträck på ryggen och va stolt över dig själv, för det är nått många är över dig. Jag vet några och dom i sin tur vet en hel del också kan jag lova dig. Öppna ögonen, det finns många killar där ute som vill ha en tjej som du. Du va en larv som nu har blivit till en fjäril, du har mycket under dina vingar, men längre upp väntar solen.

2010-04-06 @ 18:56:51
Postat av: brallan

usch!! hoppas verkligen du inte är kvar hos honom? Och om du nu inte är det, erkänn du känner dig mycket starkare nu?! kram på dig!

2010-04-07 @ 17:11:15
URL: http://malinbrallan.bloggagratis.se
Postat av: Ida Tuovinen

Hjärtat, det sista du ska säga är att du är svag. Att du ens vågar och orkar skriva om det här visar hur stark du är! <3 Jag vet inte vad jag ska säga, jag blir nästan tom på ord, känner ilskan i hela mig och finner bara hat mot honom! Hoppas att du anmält honom så att varken du eller någon annan utsätts något mer! Sofia du är vacker, du är snäll, ödmjuk, rolig, älskad och så jäkla underbar <3 Du klarar det här, du vet att du har så många som finns vid din sida, jag finns här, andra vänner, dina syskon, din mamma, din pappa, alla älskar dig och finns här <3 Ring mig när som hellst och jag lovar att jag lyssnar, du betyder så himla mycket för mig, och jag är stolt över dig som klarar av så mycket, att du är så stark, du är bäst <3 Saknar dig ( puss din Ida <3

2010-04-07 @ 18:02:32
URL: http://tuovineniida.blogg.se/
Postat av: en vän

Jag önskar jag kunde vara stark som du. Efter mitt förra förhållande lovade jag mig själv att aldrig ta skit igen. Men nu står jag här, gråtandes nästan dagligen av en man som behandlar mig som skit. Var och varannan dag har vi det fantastiskt bra, men sen kommer dom dagarna jag inte ens vill komma i håg... jag vet inte hur man ska göra. jag önskar dig all lycka till i livet.

2010-04-09 @ 22:50:05
Postat av: Anonym

patetiskt och ändå går du tebax till han!!! Allt är säkert bra ren jävla bullshiit??:S

Om inte så är du barra allmänt dum i huvudet som går tebax till en kille som misshandlar dej:S

2010-04-13 @ 00:51:13
URL: http://karlekochvindar.blogg.se/
Postat av: mmalin

Gumman, jag finns här för dig i alla lägen! du är stark. jag älskar dig<3

2010-04-18 @ 21:53:35
URL: http://mmaliinb.blogg.se/
Postat av: Lilli

Jag har läst lite i din blogg. Att du har gått tillbaka till den här killen.

Det jag ville säga var att min bästa vän var tillsammans med en exakt likadan kille. Tillslut fick hon inte träffa sina vänner och tillsist inte sin familj. Han slog henne, våldtog henne, besökte hennes vänner, inklusive mig, för att kolla så att hon inte umgicks med någon annan kille i sällskapet. Jag vill bara ge dig lite varningstecken. Han har slagit dig redan, spottat på dig, strypt dig. Vad kommer han göra härnäst när han blir arg på dig? Jag menar självklart inte att detta kommer ske dig också.. men se upp iallafall. Vill bara säga slutligen att den här killen är polisanmäld och sitter anhållen för misshandel, våldtäckt, kränkning, olaga hot, förstörelse och någon sorts lättare bersion av kidnappning, minns inte vad det heter just nu. Njut så som bara du kan med Honom. Men eftersom han har gjort illa dig förut så se upp.



Hoppas allt går bra :)

MVH: Lilli

2010-05-14 @ 02:45:38
Postat av: Mimmie

oj! :(

det här hadde jag ingen aning om!

nu förstår jag allting, skulle du kunna ta mitt nr?

behöver berätta en sak för dig.

0738986019. ha det bra!

2010-05-16 @ 13:27:25

Skriv här :)

Vad heter du?
Besök mig igen :)

Hotmail? (bara jag som ser)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0